1. 10. 2008

Přípravy na cestu / Preparations for the jurney

Mohlo by se zdát jednoduché a snadné, připravit se na cestu do Afriky a v podstatě to i tak je. Stačí jen:
- očkování (žloutenky, žlutá zimnice, tetanus, vzteklina, břišní tifus, cholera, antimalarika, nějaká meningitída)
- najít si zemi, do které by se vám chtělo (já si vybral Kamerun)
- najít si letenku (pro mě s Afriquiah Airvays - Lybijská společnost...)
- zařídit asi 1000 formalit a nákupů
- dostat víza a odletět.

Ohledně víz, to byla docela zábava. Vypadalo to asi následovně:
- podíval jsem se nastárnky ministerstva zahraničních věcí. Zastoupení Kamerunu v ČR je v... Moskvě. Páni diplomaté měli málo času od roku 89 aby to změnili.
- když jsem tam volal, byl tam stále záznamník, který mluvil rusky. (ne anglicky ani francouzsky, což jsou oficiální jazyky v Kamerunu)
- Volal jsem tedy do Holandska. Tam to nešlo, potřeboval jsem rezidentní kartu
- Volal jsem zpět do Moskvy - po 10 odposlechu elektronické verze ruského flašinetu jsem pochopil, že změnili tel. číslo. Řekli mi, že vízum si u nich můžu udělat, ale musím přijít osobně, protože pas se nesmí posílat poštou = varianta Moskva padá
- Volal jsem do německa - čísla na webu nebylo do německa ale do Toga... = Německo padá
- Volal jsem do Francie - Ambasáda, Generální konzulát v Paříži i v Marsej, pořád obsazeno...
- Volal jsem do Belgie - vízum bych dostal, musím přijet osobně. Po druhém telefonátu pro ověření, že mám vše potřebné mi doporučili Paříž.
- Volám Francii - stále obsazeno (celý den....) = Francie a Belgie padá
- Poslední naděje, Anglie (odlétám z Londýna, už mám letenku) ... v Anglii překvapivě žádný problém :-D
No a dnes, 1. 10. 2008 jsem si vyzvednul své vízum.

Upřimně, toto bylo jen zestručněné popsání procesu zařizování. Ale co, taky dobře, aspoň se člověk něco naučí ;-)

Žádné komentáře: